mapa strony   |   kontakt   |

Przedmiot działalności i kompetencje

Szkoła zapewnia realizację prawa każdego ucznia do bezpłatnego kształcenia, wychowania
i opieki odpowiednio do wieku i osiągniętego rozwoju w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku, w poczuciu więzi z rodziną.


Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z:

  • Ustawy o systemie oświaty,
  • Rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej,
  • Wytycznych Kuratora Oświaty w Łodzi,
  • Wytycznych Organu Prowadzącego,
  • Uchwał Rady Pedagogicznej,
  • Programu Wychowawczego Szkoły,
  • Wniosków Rady Rodziców,
  • Programu Profilaktycznego.

Cele ogólne szkoły:

  • Wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia jako nadrzędnego celu pracy edukacyjnej.
  • Wyposażenie ucznia w wiedzę i umiejętności umożliwiające co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia.
  • Rozwijanie możliwości poznawczych uczniów, zainteresowań i uzdolnień oraz wzmacnianie motywacji do dalszej nauki.
  • Przygotowanie uczniów do aktywnego udziału w życiu społecznym i działań w zgodzie ze społecznymi regułami życia.
  • Wprowadzenie uczniów w świat kultury, dorobku i dziedzictwa narodowego.
  • Kształcenie postaw prozdrowotnych i proekologicznych.
  • Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów.

Zadania szkoły:

Szkoła w zakresie nauczania i kształcenia umiejętności oraz wykorzystywania zdobytej wiedzy:

  • zapewnia naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem;
  • umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do kontynuowania nauki na wyższym szczeblu;
  • rozwija sprawności umysłowe i zainteresowania uczniów;
  • wdraża do korzystania z różnych źródeł informacji, w tym posługiwania się technologią informacyjną;
  • zapewnia uczniom korzystanie z usługi dostępu do Internetu oraz instaluje i dba o aktualizację oprogramowania zabezpieczającego przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju psychicznego i moralnego uczniów;
  • uczy rozwiązywania problemów w sposób twórczy i wykorzystywania w praktyce zdobytej wiedzy;
  • rozwija umiejętności planowania i organizowania własnej nauki oraz obiektywnego oceniania własnych postępów;
  • umożliwia poznanie ludzi i zasad rozwoju osobowego i życia społecznego;
  • umożliwia poznanie dziedzictwa kultury narodowej, postrzeganej w perspektywie kultury osobistej;
  • organizuje pomoc uczniom mającym trudności z opanowaniem treści programowych;
  • dostosowuje treści, metody i organizację nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów, stwarza możliwość korzystania z opieki psychofizycznej i specjalnych form pracy dydaktycznej;
  • tworzy warunki do pobierania nauki przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz niedostosowanych społecznie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami;
  • zapewnia opiekę nad uczniami ze znacznymi i sprzężonymi dysfunkcjami poprzez umożliwienie realizowania indywidualnych form i programów nauczania.

Szkoła w zakresie wychowania, wspierając wychowawczą rolę rodziny:

  • stwarza warunki do prawidłowego rozwoju psychofizycznego uczniów;
  • kształci potrzeby i umiejętności dbania o własne zdrowie, wyrabia świadomość zagrożeń dla zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego;
  • sprzyja zachowaniom proekologicznym i prozdrowotnym;
  • uczy wzajemnego szacunku, akceptacji i zaufania;
  • upowszechnia zasady tolerancji, wolności sumienia i poczucia sprawiedliwości;
  • uczy skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentowania własnego punktu widzenia i akceptowania poglądów innych ludzi;
  • kształci umiejętność współdziałania i współtworzenia w społeczności szkolnej, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji;
  • uczy bezkonfliktowego rozwiązywania sporów;
  • stwarza warunki do rozwijania samodzielności, obowiązkowości, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie;
  • uczy wrażliwości na potrzeby innych ludzi i szacunku dla dobra wspólnego;
  • kształtuje postawy patriotyczne, prospołeczne oraz wdraża do czynnego uczestnictwa w życiu klasy, szkoły, rodziny, środowiska i kraju;
  • uczy poszanowania norm, praw i wolności;
  • wdraża do dyscypliny i punktualności;
  • włącza rodziców w życie klasy i szkoły.


Zadaniem szkoły w zakresie sprawowania opieki nad uczniami jest:

  • zapewnienie uczniom wszechstronnych warunków dla prawidłowego rozwoju psychofizycznego;
  • zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w czasie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, odbywających się na terenie szkoły i poza nią.

 

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Podpisał: Marcin Dwojacki
Dokument z dnia: 06.07.2009
Dokument oglądany razy: 849
Opublikował: Marcin Dwojacki
Publikacja dnia: 06.07.2009
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 


bip.gov.pl